Dag 12, Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 12, Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 12, Yosemite National Park

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, El Portal

Vandaag weer vroeg op, al koste dat aardig wat moeite! We vertrekken om 9.00 uur richting Mariposa Grove wat in het zuiden van Yosemite ligt. De route erheen is hemelsbreed niet zo ver, maar hij gaat dwars door de bergen dus dat betekend een lange kronkelweg! Na een half uur voelt Jur zich niet zo lekker en mag hij voor in de auto zitten. Maar nog geen kwartier later staan we weer stil omdat hij moet overgeven. We zijn dan net halve wegen onze rit. Gelukkig gaat de rest beter en komen we even later aan bij Mariposa, daar blijkt de parkeerplaats al vol en moeten we 4 mile terug rijden naar Wawona. Daar met veel moeite toch nog een parkeerplaats weten te vinden en om 12 uur zitten we dan eindelijk in de shuttlebus die ons naar de grote sequoia bomen gaat brengen. Na een wandeling (heuvel op) in de bloedhitte komen we eindelijk bij de grote grizzly giant! Wat een boom, 64 m hoog (zijn top is er een aantal jaar eerder afgewaait), 30 m omtrek en 2000 jaar oud! Daarna lopen verder naar een boom waar je met de auto onderdoor kunt rijden. Giganties groot! Je ziet om je heen trouwens veel gevolgen van de bosbranden die hier vorig jaar zijn geweest. Veel kale stammen en verbrandt hout. Op de terug weg spotten we nog een hert met haar jong, maar helaas geen beren! Daarna gaan we terug naar de shuttle die ons naar de auto brengt. Na 1 stop op de terugweg (voor Jur), komen we om 16 uur weer bij ons hotel. Onderweg zagen we de lucht betrekken, dus we besluiten snel te gaan zwemmen. Als we even later in het bubbelbad zitten, komen de eerste spetters naar beneden. Hopelijk koelt het ook lekker af na deze bui! Nu lekker douchen en dan nog even eten in het restaurant voordat we weer naar bed gaan. Morgen gaan we via de tioga pas naar onze volgende bestemming!

• 20 Juli 2014 - 09:37

Gon En Lineke:

Wel vermoeiend toch, alle dagen bijzondere dingen zien en beleven!!
    Wij vinden het erg leuk alle dagen een beetje mee te beleven wat jullie doen.
    Hier is het ook warm, gister in de zon voor bij het keukenraam stond de thermometer op 45 graden.
    Maar wij doen, in tegenstelling tot jullie, ongeveer helemaal niets!!
    Blijf genieten en tot het volgende verslag, lfs gon en lien

• 20 Juli 2014 - 21:55

Lisette:

Klinkt allemaal erg leuk wat jullie doen! Zeker die bomen lijken me erg indrukwekkend! Hoop dat het weer wat beter gaat met Mike.
    Groeten van ons.
    Ondanks onze late reactie hebben we wel mee gelezen hoor!

• 20 Juli 2014 - 23:16

Bart&Ellen:

Wat een leuke verslagen schrijf je Mas, t is echt leuk om te lezen wat jullie beleven!
    Hopelijk wordt Mike niet ziek en blijft t hierbij.
    Wat betreft het overgeven van Jur....je kan autorijden of niet;) haha!!

Geniet verder!
    Dikke kus Bart, Ellen en vanaf vandaag onze thuisgekomen vakantiegangers!

• 21 Juli 2014 - 01:02

Jur:

Echt NIET LEUK dat spugen ik werd het helemaal zat.
    Voor de rest echt fantastiche vakantie geweldig
    Nu richting Las Vegas :-)