Dag 19, Bryce Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 19, Bryce Canyon - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 19, Bryce Canyon - Page

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Page

Eerst lekker uitgeslapen en na een ontbijtje bij de Subway, stappen we weer in de auto opweg naar Page/ Lake Powell. De weg is voor een deel hetzelfde als we gister hebben gereden en met nog een regenbui onderweg ziet alles er net iets minder mooi uit. Maar als we bijna in Page zijn schijnt de zon weer vol op en loopt de temperatuur al weer lekker op (100°F). Onze eerste stop vandaag is de Glen Canyon Dam. Deze stuwdam is gebouwd in de Colorado river. Dezelfde rivier die ook door de Grand Canyon loopt. Giga groot natuurlijk en indrukwekkend om te zien! Daarna rijden we naar een Walmart in Page voor onze lunch. Omdat we de staatsgrens van Utah weer over zijn gegaan naar Arizona gaat de klok weer een uur terug en scheelt het weer 9 uur met Nederland. Lekker uurtje extra dus vandaag. Na de lunch rijden we naar de Horse shoe bend. Dit uitzichtspunt schijnt spectaculair te zijn. Als we na een korte klim over heet zand boven aan een duin komen blijkt het uitzichtspunt een stuk verder bergafwaarts te liggen. De heen weg is dus niet zo erg, maar terug.......... Je loopt vol in de zon en het is maar 40°C. Mij niet gezien dus en Jur heeft er ook geen zin in, dus lopen alleen Mike en Roos verder! Als ze na een tijdje terug komen zijn ze beide het kookpunt genaderd. Maar volgens Mike was het de wandeling absoluut waard. (Roos dacht daar heel anders over :-). Gauw de airco auto in en door naar ons hotel voor een duik in het zwembad. Daarna nog wat eten gehaald bij de supermarkt en lekker gelezen op de hotelkamer.

• 27 Juli 2014 - 14:55

Lisette:

Ziet er ontzettend mooi uit!