Dag 13, El Portal (Yosemite) - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 13, El Portal (Yosemite) - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 13, El Portal (Yosemite) - Mammoth Lakes

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag om 9 uur uitgecheckt uit ons hotel. Dan op naar de laatste dag in Yosemite National Park. We gaan via de Tioga road van de west kant naar de oost kant rijden. Deze weg is maar 2 maanden per jaar open i.v.m. sneeuwval. Het hoogste punt dat we vandaag passeren ligt op 3031 meter. We zetten Jur maar voorin de auto vandaag :-). Onderweg stoppen we veel om de prachtige natuur te fotograferen. We beginnen in onze korte broek met zo'n 35°C op de thermometer, maar met het stijgen daalt ook de temperatuur naar uiteindelijk 15°C. Dat is echt fris met je korte broek aan! De natuur is echt prachtig en de hoogte enorm. We zien heel wat hikers gaan. Rond 12.30 uur passeren we de Tioga pass en om 13.30 uur staan we bij Mono lake. Dit lijkt net een maanlandschap. Dit meer is 2x zo zout als de oceaan en droogt in rap tempo op. Daardoor ontstaan er allerlei vreemde zout torentjes. Hier is ook een tankstation waar we onze bolide weer vol gooien. Met dit soort bergwegen slurpt hij benzine. Dan door naar ons hotel voor vandaag. We slapen in Mammoth Lakes, een ski dorp dat veel weg heeft van Oostenrijk! Nu wordt er vooral veel gefietst. Het dorp ligt op 2700 m hoogte. Er staat een frisse wind, dus buiten zwemmen doen we maar niet. De kids vermaken zich met wifi. En Mike en ik maken een wandeling en doen maar weer een wasje! Nu lekker eten en daarna op tijd naar bed! Morgen staat de langste rijdag op het programma, via Death Valley naar Las Vegas! Ps. Met Mike gaat het gelukkig weer goed! Na twee dagen weinig eten en praten, heeft hij nu weer eet lust en de keelpijn wordt ook minder!