Dag 11, Yosemite National Park (El Portal) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 11, Yosemite National Park (El Portal) - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 11, Yosemite National Park (El Portal)

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen vroeg eruit, want we willen voor dat het echt heet wordt al wat gedaan hebben in het park. Mike wordt helaas wakker met een flinke keelpijn (airco?), dus na wat strepsils en een paracetamol gaan we op weg. We zitten echt zo in het park en een parkeerplek is snel gevonden. Eerst langs het visitorcenter voor informatie. We beginnen met een korte route (trail) naar de Yosemitefalls. Deze is snel gevonden, maar door de droogte loopt er niet echt veel water door heen. We hebben wel eens grotere watervallen gezien! Maar de omgeving is prachtig. Dan met de gratis shuttlebus naar een andere trail. Deze loopt naar mirrorlake! Ook in dit meer staat niet zoveel water meer, maar genoeg voor Jur om er een duik in te nemen! Het is behoorlijk koud water, maar toch gaat hij koppie onder. Even lekker afkoelen, want inmiddels is het al weer 35 °C. Als Jur weer wat droger is lopen we terug naar de shuttle bus. Deze brengt ons terug bij de auto. Omdat Mike niet zo lekker is en het inmiddels behoorlijk heet is besluiten we terug te gaan naar ons hotel. Daar liggen we de rest van de middag weer in het zwembad! (Mijn volgende 2 verslagen + foto's zet ik er over 2 dagen weer op, dan zijn we weer weg uit Yosemite)

• 19 Juli 2014 - 12:28

Bep:

Jammer van het weinig water, maar regen onderweg is ook niet leuk! Hebben jullie ook nog beren gezien of is het daar ook te warm voor? Hierwas het achter in de zo'n vanmorgen 37,2 graden. Nu in de schaduw 34. Alleen hebben wij geen zwembad. Geniet er maar lekker van.
    Gr. Bep