Dag 10, San Francisco - Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 10, San Francisco - Yosemite National Park - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 10, San Francisco - Yosemite National Park

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen vroeg eruit, ontbijten en de auto weer in. Eerst nog even langs een grote supermarkt om in te slaan en dan op naar Yosemite National Park. Tijdens de rit zie je het landschap veranderen. Eerst zitten we nog aan zee met zo'n 20°C en een groen vlak landschap maar dat veranderd snel in een droog en dor land waar niets groeit en de temperatuur oploopt tot 35°C. Maar als we vlak bij Yosemite komen wordt het landschap weer groen en de bergen steeds hoger. De temperatuur daalt alleen niet! Het blijft buiten meer dan 35 °C. Om 16.00 uur zijn we bij ons hotel. Daar willen we maar 1 ding, zo snel mogelijk het zwembad in!! En dat doen we dus ook. De omgeving is prachtig. Ons hotel ligt aan een riviertje midden tussen de bergen op zo'n 2 mile van de ingang van het nationale park. Maar door de bergen is er totaal geen bereik voor mobiele telefoon/ slecht wifi! (Wel lekker rustig, maar de kids weten niet wat ze overkomt). Als tegen 18.30 uur de zon achter de bergen zakt, wordt het eindelijk lekker buiten en gaan wij voor een pizza bij het restaurant van het hotel. Daarna verdwijnen Roos en Jur met z'n tweeen in het twee persoons bubbelbad op onze hotelkamer. En daarna lekker naar bed. (De foto's volgen later als ik weer gewoon internet heb!)