Dag 5, Pismo Beach - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu Dag 5, Pismo Beach - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Mascha en Mike - WaarBenJij.nu

Dag 5, Pismo Beach - Monterey

Door: Mascha

Blijf op de hoogte en volg Mascha en Mike

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Na een prachtige avond op het terras van ons hotel aan de grote oceaan, begon deze ochtend eigenlijk nog mooier! Ontbijt op het terras aan de grote oceaan, in de zon, pelikanen die langs vliegen, zeeotters die je ziet spelen en als verrassing 3 dolfijnen! Eigenlijk wilden we hier niet weg, maar ja, er is nog meer te doen/zien :-) Dus vertrokken we om 10 uur via de highway 1, richting Monterey. Na heel wat mooie uitzichten over de oceaan, kwamen we bij ons eerste stop punt, de zeeolifanten kolonie. Er lagen wel min. 50 van deze reuzen op het strand en een aantal zwommen voor de kust. Wat een prachtig gezicht! Op de parkeerplaats liepen de eekhoorns over je voeten. Toen we verder reden begrepen we pas echt waarom wordt gezegd dat de highway 1 een van de mooiste snelwegen ter wereld is! Wat een uitzichten, hoogtes en prachtig landschap. Je wilt het liefst overal stoppen. De gieren en roofvolgels die we zien zijn ontzettend groot en niet te tellen! Na de lunch op het terras van een restaurant boven zee, reden we verder. Wat nog miste vandaag waren walvissen. We hadden onderweg al meerdere keren gehoord dat er de afgelopen dagen veel waren gezien. En na veel spotten zagen we ze dan ook gaan! Meteen auto aan de kant en genieten! Wat een ontzettende unieke ervaring! Het was er ook niet 1, maar echt een hele groep! Deze dag kan niet meer stuk! Aangekomen in Monterey (later dan verwacht) wilde we naar het zeeaquarium. Maar omdat nergens in de omgeving een plekje voor onze (te grote) auto te vinden was, besloten we deze maar over te slaan en direct naar het hotel te gaan. We hebben vandaag tenslotte al genoeg dieren (in het wild) gezien! Lekkere sandwiches gehaald en deze bij het hotel opgegeten. De kids wilde graag op internet en mike en ik hebben nog een wandeling gemaakt door downtown Monterey, maar we vonden het niet echt een mooie stad. Morgen gaan we de 17 mile drive doen en dan door naar San Francisco!

• 13 Juli 2014 - 06:08

Kakkieboffie:

Je bent vergeten te zeggen dat ik heb ontbeten met oa. 2 muffins! ;)

• 13 Juli 2014 - 09:39

Gon:

Goh, ik wou dat ik er bij was, wat een ervaringen!! Erg leuk die foto's ook!
    Ik neem aan dat Kakkieboffie Jur is die zelfs van de muffins geniet!!

Veel plezier nog. lfs gon en lien

• 13 Juli 2014 - 10:36

Bep:

Geweldig!!!!!gr Bep

• 13 Juli 2014 - 16:35

Mascha:

Kakkiebofie is uiteraard Roosje, die geniet meer van de muffins bij het ontbijt dan van de dieren in zee! Ach ja, iedereen beleeft deze vakantie op zijn eigen manier :-)

• 13 Juli 2014 - 19:56

Fam.Vrind:

Ziet er gaaf uit,mensen! Wat zullen jullie genieten! Veel plezier.Kus uit Edam!

• 14 Juli 2014 - 12:09

Gerard En Carmel:

Ziet er allemaal geweldig uit. Wat een onvergetelijke indrukken zullen jullie daar opdoen.
    Zelfs Roos (met al haar bedenkingen) ziet er op elke foto blij uit. Fantastisch!!
    Jullie zien daar dingen die ik alleen van films ken

Groet, Gerard en Carmel

• 14 Juli 2014 - 22:00

Bart:

Super gaaf de foto,s van de zeeleeuw en de walvis.
    Geniet ervan .

Groet bart en ellen